Niniejszy Regulamin określa zasady składania i realizacji Zamówień poprzez stronę internetową działającą pod adresem URL: https://profibud24.pl
Użytkownik ma prawo przed złożeniem Zamówienia do negocjacji warunków Umowy sprzedaży ze Sprzedającym. W przypadku zrezygnowania przez Użytkownika z możliwości zawarcia Umowy sprzedaży na drodze indywidualnych negocjacji, zastosowanie ma niniejszy Regulamin oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
ROZDZIAŁ I - DEFINICJE:
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Sprzedający – MILLES Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Pigwowa 3, 75-669 Koszalin, adres do korespondencji: ul. Mieszka 1 nr 30, 75-132 Koszalin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Koszalinie, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001041432, NIP: 669-257-34-87, REGON 525552925, tel. kontaktowy: +48 515 416 176 , codziennie w Dni robocze od pon. do pt. w godzinach 8:00 – 16:00, sobota oraz
niedziela -nieczynne, opłata za połączenie wg taryfy operatora, z usług którego korzysta Użytkownik, email: kontakt@profibud24.pl;
2. Sklep internetowy – zespół stron internetowych, prowadzony przez Sprzedającego w j. polskim pod adresem URL: https://profibud24.pl umożliwiający zawieranie Umów sprzedaży;
3. Zamawiający – pełnoletnia osoba fizyczna, która posiada zdolność do czynności prawnych (co obejmuje zarówno Konsumenta, jak i Konsumenta-Przedsiębiorcę) lub osoba nieletnia powyżej 13. roku życia, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w ramach Sklepu internetowego;
4. Użytkownik – każda osoba korzystająca ze Sklepu internetowego;
5. Produkt lub Produkty – maszyny, narzędzia diamentowe, akcesoria oraz inne
produkty oferowane przez Sprzedającego do sprzedaży w Sklepie internetowym;
6. Strona Produktu - podstrona Sklepu internetowego, na której przedstawione są szczegółowe informacje na temat Produktu;
7. Cena - cena brutto Produktu umieszczona obok informacji o Produkcie, nie uwzględniająca jednak kosztów dostarczenia Produktu do Zamawiającego;
8. Zamówienie – oświadczenie woli Zamawiającego złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego, wskazujące Produkt lub zestaw Produktów określonych do realizacji przez Zamawiającego, zgodnie z niniejszym Regulaminem;
9. Miejsce odbioru – stacjonarny magazyn Sprzedającego zlokalizowany pod adresem: ul. Mieszka 1 nr 30, 75-132 Koszalin, w którym możliwy jest odbiór osobisty Zamówienia, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedającym możliwości odbioru Produktu z magazynu i terminu odbioru;
10. Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
11. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego zawarta pomiędzy Sprzedającym, a Zamawiającym z wykorzystaniem Sklepu internetowego;
12. Konto - narzędzie dostępne w systemie Sklepu internetowego, po wprowadzeniu adresu e-mail (Login) i Hasła, umożliwiające m.in. śledzenie w Sklepie internetowym etapów realizacji Zamówienia, przeglądanie historii Zamówień, edycję danych kontaktowych Zamawiającego oraz zmianę Hasła, itp.;
13. Login – adres e-mail wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji w Sklepie internetowym, wymagany wraz z Hasłem do założenia Konta;
14. Hasło - ciąg znaków liter, cyfr lub innych wybranych przez Użytkownika podczas rejestracji Konta, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta;
15. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w art. 22(1) Kodeksu cywilnego;
16. Konsument-Przedsiębiorca – osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca Umowę sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zgodnie z definicją zawartą w art. 7aa Ustawy konsumenckiej;
17. Ustawa konsumencka – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t. jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1796.);
18. Ustawa o świadczeniu usług droga elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1513.);
19. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1061. z późn. zm.);
20. Kodeks dobrych praktyk - zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia
2007 roku (t. jedn. Dz.U. z 2023 r., poz. 845. z późn. zm.);
21. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
ROZDZIAŁ II - POSTANOWIENIA OGÓLNE:
1. Złożenie Zamówienia na Produkty oferowane w Sklepie internetowym i realizacja Zamówień odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Liczba oferowanych Produktów objętych promocją lub podlegających wyprzedaży może być ograniczona ilościowo lub terminowo przez Sprzedającego, o wszelkich ograniczeniach Sprzedający będzie informować przy danej promocji lub wyprzedaży. Realizacja Zamówień na Produkty promocyjne odbywa się wówczas w kolejności, w jakiej zostały one złożone przez Zamawiających, aż do wyczerpania zapasów. Promocje oferowane w Sklepie internetowym nie łączą się, chyba że co innego wynika z zasad danej promocji.
3. Informacje podane w Sklepie internetowym (w szczególności dotyczące Cen Produktów) nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, stanowią one jedynie zaproszenie do składania ofert określone w art. 71 Kodeksu cywilnego.
4. Wszystkie podane w Sklepie internetowym Ceny są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
5. Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu internetowego przez Użytkowników do przesyłania niezamówionej informacji handlowej, tzw. spamu w rozumieniu Ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wykorzystywanie Sklepu internetowego w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedającego.
6. W celu korzystania ze Sklepu internetowego Użytkownik powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia końcowego z dostępem do Internetu i poczty elektronicznej.
Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe dla Zamawiającego dysponującego następującym
wyposażeniem:
a. komputer PC lub inne urządzenie z możliwym dostępem do Internetu;
b. aktywny dostęp do Internetu;
c. przeglądarka internetowa, np. Firefox, Internet Explorer lub Google Chrome lub inna;
d. aktywne konto e-mail
e. włączona obsługa niezbędnych (minimalnych) plików cookies.
7. Bezpośredni kontakt Zamawiającego ze Sprzedającym jest możliwy mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza kontaktowego udostępnionego w Sklepie internetowym w zakładce KONTAKT. Wszelkie dane kontaktowe Sprzedającego podane są w niniejszym Regulaminie oraz w Sklepie internetowym w zakładce KONTAKT. Sprzedający informuje, że nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za porozumiewanie się z nim przy użyciu środków porozumiewania się na odległość, jak wskazane w niniejszym ustępie.
8. Sprzedający informuje, że nie stosuje żadnego Kodeksu dobrych praktyk.
ROZDZIAŁ III - USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
1. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu Użytkownikom dokonywania zakupów w Sklepie internetowym, w szczególności z wykorzystaniem Konta, możliwości przypomnienia Hasła do Konta, możliwości zapytania o Produkt oraz umożliwieniu zamieszczenia Produktu na liście ulubionych. Sprzedający udostępnia również bezpłatną wyszukiwarkę Produktów w Sklepie internetowym. Usługi te są świadczone 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Usługi te są nieodpłatne dla Użytkowników.
2. Korzystanie z usługi Konta wymaga dokonania przez Użytkownika rejestracji i podania adresu e-mail będącego jednocześnie Loginem oraz ustalenia Hasła. Na adres e-mail Użytkownika wskazany w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem dokonania prawidłowej rejestracji Konta. Z chwilą potwierdzenia rejestracji Konta dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedającym na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Rejestracja Konta jest bezpłatna i dobrowolna. Login i Hasło mają charakter poufny. Użytkownik korzystający z Loginu i Hasła proszony jest o zachowanie tych informacji w poufności. Hasło nie jest znane Sprzedającemu. Konto jest niezbywalne, Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania ze swojego Konta, w tym z Loginu i Hasła. Użytkownik kontaktując się ze Sprzedającym może w każdej chwili zrezygnować z Konta.
4. Usługa przypomnienia Hasła do Konta polega na umożliwieniu Użytkownikowi, który dokonał rejestracji Konta przesłania na wskazany podczas rejestracji Konta adres e-mail linku, który umożliwi utworzenie nowego Hasła do Konta.
5. Usługa Zadaj pytanie o Produkt polega na umożliwieniu Użytkownikowi przesłania zapytania dot. wskazanego Produktu. Sprzedający udziela odpowiedzi drogą mailową najpóźniej w ciągu 5 Dni roboczych.
6. Sprzedający udostępnia w Sklepie internetowym bezpłatną wyszukiwarkę Produktów, wyszukanie jest możliwe po wpisaniu wyszukiwanej nazwy Produktu lub jej fragmentu.
7. Usługa dodania Produktu do listy ulubionych umożliwia zapamiętanie Produktu w systemie Sklepu internetowego i w każdej chwili wyświetlenie Produktów zapamiętanych przez Użytkownika w trakcie danej wizyty w Sklepie internetowym.
8. Udostępniając i zamieszczając treści poprzez oferowane przez Sprzedającego nieodpłatne usługi, o których mowa w niniejszym Regulaminie, Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania wprowadzanych treści. W razie jakichkolwiek wątpliwości przyjąć należy, że Sprzedający jedynie zapewnia Użytkownikom
odpowiednie zasoby informatyczne do udostępniania i rozpowszechniania treści, jednak treści tych nie należy utożsamiać z poglądami Sprzedającego.
9. Każdy z Użytkowników ponosi odpowiedzialność za zamieszczane i udostępniane przez siebie treści poprzez korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedającego.
10. Użytkownicy nie mogą udostępniać i zamieszczać treści, które mogłyby w jakikolwiek sposób naruszać dobra osobiste osób trzecich, czy Sprzedającego, czy też naruszać jakiekolwiek inne prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie i prawa pokrewne, prawa własności przemysłowej, tajemnicę przedsiębiorstwa. Zabronione
jest także zamieszczanie przez Użytkowników jakichkolwiek treści o charakterze obraźliwym, naruszających dobre obyczaje, przepisy prawne lub normy społeczne, czy też treści zawierających dane osobowe osób trzecich bez ich zgody, a także treści o charakterze reklamowym.
11. Umowa o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Sprzedającego wskazanych w niniejszym Regulaminie zawierana jest na czas nieoznaczony.
Użytkownik może w każdym czasie wypowiedzieć tę umowę. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 14-dniowym terminem wypowiedzenia. Wypowiedzenie umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną
zgodą jest równoznaczne z usunięciem Konta. Wypowiedzenie lub rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych Umów sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.
12. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 7-dniowym terminem wypowiedzenia, jeśli:
a. cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu internetowego,
b. działalność Użytkownika jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,
c. Sprzedający otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych Zamawiającego lub związanej z nimi działalności,
d. Sprzedający uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Zamawiającego o zamiarze uniemożliwienia dostępu do Konta,
e. Zamawiający lub Użytkownik dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
f. Zamawiający lub Użytkownik, w rażący lub uporczywy sposób, narusza postanowienia Regulaminu,
g. podane przez Zamawiającego dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
13. Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane działanie Sklepu internetowego. W przypadku, gdy usługi lub inne usługi oferowane przez Sprzedającego wskazane w niniejszym Regulaminie np. są z nim niezgodne, nie działają prawidłowo, Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Użytkownicy proszeni są o składanie reklamacji w formie elektronicznej na adres e-mail: kontrakt@profibud24.pl Użytkownicy proszeni są, w celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, o wskazywanie w reklamacji swoich danych osobowych i/lub Loginu, którym posługują się w dostępie do Konta oraz do opisania zgłaszanych zastrzeżeń.
14. Reklamacje związane z usługami świadczonymi drogą elektroniczną przez Sprzedającego rozpatrywane są w terminie do 30 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Użytkownik zostanie poinformowany przez Sprzedającego drogą mailową.
15.Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE, tzw. Akt o usługach cyfrowych (DSA) Sprzedający informuje, że w przypadku, gdy Użytkownik znajdzie w Sklepie internetowym informacje, które w jego ocenie, stanowić mogą treści naruszające przepisy prawa polskiego, unijnego lub prawa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, np. nawoływanie do terroryzmu, propagowania totalitaryzmu, mowa nienawiści, treści dyskryminujące, naruszenie prawa własności intelektualnej, sprzedaż produktów podrobionych, świadczenie usług z naruszeniem praw konsumenta, treści przedstawiające seksualne wykorzystywanie dzieci lub z posługiwaniem się zwierzęciem, cyberprzemoc, nielegalna reklama, naruszenie tajemnicy, inne treści dyskryminujące, itd. - proszony jest o niezwłoczne powiadomienie Sprzedającego.
16. Zgłoszenia można dokonać mailowo na adres: kontakt@profibud24.pl podając swoje imię i nazwisko, adres URL strony www, na której znajdują się niezgodne z prawem informacje, a także uzasadnienie poglądu Użytkownika o niezgodności treści z prawem.
17. Użytkownik proszony jest również o złożenie oświadczenia potwierdzającego powzięte w dobrej wierze przekonanie, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne. Jeśli Użytkownik chce uzyskać od Sprzedającego informację zwrotną nt. statusu zgłoszenia oraz podjętych przez Sprzedającego działań, proszony jest o podanie kontaktowego adresu email. Sprzedający sprawdzi zgłoszenie jak najszybciej. W przypadku, gdy zgłoszone informacje okażą się niezgodne z prawem Sprzedający podejmie niezwłocznie odpowiednie działania, a jeśli Użytkownik wnioskował o powiadomienie go o sprawie – Sprzedający poinformuje Użytkownika mailowo o podjętych działaniach.
ROZDZIAŁ IV - ZAMÓWIENIE I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY:
1. Dokonując Zamówienia, Zamawiający może, ale nie musi, zarejestrować się w Sklepie internetowym i utworzyć Konto tak, aby przy kolejnych Zamówieniach nie podawać każdorazowo danych osobowych. Użytkownik, który nie dokonał rejestracji Konta Zamawiającego dokonuje Zamówienia jako gość.
2.Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak Sprzedający realizuje Zamówienia jedynie w Dni robocze.
4. W celu złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym Zamawiający proszony jest o dokonanie następujących czynności:
a. dokonanie wyboru Produktu, który ma być zakupiony, ilości Produktu, ewentualnie wybór innych charakterystycznych dla danego Produktu parametrów, o ile takie są dostępne do wyboru na Stronie Produktu, a następnie kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
b. po wyborze Produktów, kliknięcie w ikonkę „Koszyk” i jeśli Użytkownik wybrał już wszystkie Produkty, kliknięcie w przycisk „Przejdź do realizacji zamówienia”,
c. w kolejnym kroku należy podać swoje dane do wysyłki lub zalogować się na Konto (w tym kroku Zamawiający może wpisać uwagi do Zamówienia skierowane do Sprzedającego, jak i odhaczając odpowiedni check-box zarejestrować Konto), można także podać inny adres dostawy niż adres Zamawiającego, następnie należy wybrać metodę płatności i dostawy spośród dostępnych w formularzu Zamówienia, a w celu zakończenia składania Zamówienia, po weryfikacji informacji wprowadzonych przez Zamawiającego i ich ewentualnej modyfikacji, jeśli wystąpiła jakaś pomyłka oraz akceptacji Regulaminu, należy kliknąć przycisk „Złóż zamówienie i zapłać”.
5. Wysłanie Zamówienia na Produkty stanowi ofertę Zamawiającego złożoną Sprzedającemu co do zawarcia Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
Zamawiający otrzymuje od Sprzedającego:
a) potwierdzenie otrzymania Zamówienia tj. automatycznie generowaną wiadomość mailową z potwierdzeniem otrzymania przez Sprzedającego Zamówienia, zawierającą numer i datę Zamówienia, dane Zamawiającego, opis Produktu (lub odnośnik do opisu na Stronie Produktu w Sklepie internetowym), Cenę i inne informacje dot. Zamówienia;
b) wiadomość z informacją o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Taka wiadomość wysyłana jest po zweryfikowaniu Zamówienia przez Sprzedającego i jego przyjęciu do realizacji. Z chwilą otrzymania ww. informacji mailowej dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży zawierana jest w j. polskim.
W przypadku, gdy Zamawiającym jest osoba nieletnia powyżej 13. roku życia
Zamówienie musi zostać potwierdzone przez opiekuna prawnego w następujący sposób: wydrukować wiadomość mailową z podsumowaniem Zamówienia przesłaną po złożeniu przez nieletniego Zamówienia w Sklepie internetowym, na końcu wydruku wpisać datę i słowo „Akceptuję”, złożyć czytelny podpis opiekuna prawnego, a skan tak podpisanego dokumentu przesłać drogą mailową na adres: kontakt@profibud24.pl w tytule maila wpisując nr Zamówienia.
6. Do momentu kliknięcia przycisku „Złóż zamówienie i zapłać” Użytkownik może w każdej chwili zmienić wcześniej dokonany wybór Produktów, jego ilości lub przerwać proces zamawiania i zrezygnować z Zamówienia. Składając Zamówienie Zamawiający jest związany Regulaminem od chwili dokonania Zamówienia. Sprzedający nie określa minimalnej wartości Zamówienia w Sklepie internetowym.
7. Treści Umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Sklepu internetowego są przechowywane przez system informatyczny Sklepu internetowego przez okres posiadania Konta Zamawiającego w Sklepie internetowym, a treść tych umów jest udostępniana wyłącznie stronom Umowy sprzedaży. Każdy Zamawiający,
po zalogowaniu do Konta, ma dostęp do wszystkich swoich Umów sprzedaży zawartych poprzez Sklep internetowy przez okres ich przechowywania w systemie informatycznym określonym w zdaniu pierwszym. W razie braku Konta treści Umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Sklepu internetowego są przechowywane przez system informatyczny Sklepu internetowego do upływu okresu odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta, jednak nie dłużej niż przez okres 3
miesięcy od zawarcia Umowy sprzedaży.
ROZDZIAŁ V- FORMY PŁATNOŚCI, KOSZTY DOSTAWY:
1. Dostępną formą płatności w Sklepie internetowym jest przedpłata na konto Sprzedającego tradycyjnym przelewem bankowym. Do każdego Zamówienia przypisany jest indywidualny numer Zamówienia widoczny na stronie potwierdzenia zakupu, w historii zamówień na Koncie oraz w mailu z potwierdzeniem Zamówienia. Numer konta bankowego jest przesłany po zatwierdzeniu Zamówienia i wystawieniu dokumentu sprzedaży.
2. Na niektóre Produkty wymaga jest uiszczenie zadatku na poczet Ceny, w rozumieniu art. 395 Kodeksu cywilnego, stanowiącego 30 % Ceny za Produkt. Informacja o konieczności zadatkowania zakupu znajduje się na Stronie Produktu. Zadatek płatny jest na podstawie faktury pro forma wysłanej mailowo po zatwierdzeniu przez Sprzedającego Zamówienia, z chwilą przesłania do Zamawiającego faktury pro forma na zadatek dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. W razie braku zapłaty Ceny lub braku zapłaty zadatku na poczet Ceny Sprzedający nie przystąpi do realizacji Zamówienia.
3. W razie przedpłaty za Zamówienie, lub konieczności zadatkowania Ceny, Sprzedający oczekuje na zapłatę przez 7 Dni roboczych od zawarcia Umowy sprzedaży. Po bezskutecznym upływie tego terminu Sprzedający wezwie Zamawiającego do zapłaty Ceny lub zadatku na poczet Ceny wskazując dodatkowy termin, a po bezskutecznym jego upływie, Zamówienie zostanie anulowane.
4. Czas rozpoczęcia realizacji Zamówienia pokrywa się z momentem wpływu Ceny lub zadatku na poczet Ceny na rachunek bankowy Sprzedającego podany w potwierdzeniu Zamówienia.
5. Sprzedający realizuje dostawy do miejsca wskazanego przez Zamawiającego za firmy kurierskiej. Szczegółowy koszt dostawy i czas realizacji dostawy widoczne są na Stronie Produktu w zakładce Koszty wysyłki. Możliwy jest również
odbiór osobisty Zamówienia w Miejscu odbioru.
ROZDZIAŁ VI - REALIZACJA ZAMÓWIENIA:
1. Dla danego Zamówienia wiążąca jest Cena z momentu złożenia Zamówienia. Zamawiający jest na bieżąco drogą mailową informowany o zmianie statusu jego Zamówienia.
2. Zamówione Produkty wielkogabarytowe wysyłane są w terminie 2-5 Dni roboczych (informacja o możliwej dacie wysyłki znajduje się na Stronie Produktu), maksymalnie w ciągu 7 Dni roboczych, liczonego po zaksięgowaniu należnej zapłaty za Zamówienie lub zadatku na poczet Ceny na rachunku Sprzedającego. Produkty
wydawane są Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy najpóźniej w terminie 30 dni, chyba że strony uzgodnią w Umowie sprzedaży inny termin. Termin otrzymania Zamówienia = czas przekazania Zamówienia do wysyłki + czas dostawy Produktów do Zamawiającego.
3. Na Stronie Produktu widoczne są dla Zamawiającego informacje dot. posiadania na
magazynie Sprzedającego wybranego Produktu oraz przewidywanym terminie wysyłki. Niektóre Produkty wysyłane są bezpośrednio z magazynu zewnętrznego dostawcy Sprzedającego.
4. Jeśli jednak w Zamówieniu znajdą się Produkty niedostępne w terminach do wysyłki wskazanych na Stronie Produktu Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym Zamawiającego mailowo lub telefoniczne. Zamawiający ma wówczas do prawo rezygnacji z całości Zamówienia, bądź rezygnacji z Produktu, którego brakuje, bądź do wyrażenia zgody na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia, bądź do realizacji Zamówienia w częściach, lub też wyrażenia zgody na zamianę brakującego Produktu na podobny o zbliżonych właściwościach i Cenie.
5. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, w przypadku gdy:
a. formularz Zamówienia zostanie wypełniony błędnie, a Sprzedający nie może skontaktować się z osobą składającą Zamówienie w celu weryfikacji jej danych teleadresowych;
b. Zamawiający nie przeleje wymaganej kwoty na konto Sprzedającego (Ceny lub zadatku na poczet Ceny).
6. Sprzedający realizuje dostawy zamówionych Produktów wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Jednakże w razie zainteresowania dostawą poza obszar Rzeczpospolitej Polskiej, Zamawiający proszony jest o niezwłoczny kontakt ze Sprzedającym w celu ustalenia indywidualnych warunków Umowy sprzedaży, w
szczególności kosztów dostawy Produktów.
7. Zamawiający zobowiązuje się do odbioru zamówionych Produktów i/lub zapłaty oznaczonej przez Sprzedającego Ceny za Zamówienie oraz kosztów dodatkowych, na poniesienie których wyraził zgodę.
8. W przypadku, gdy Zamawiający nie jest Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą, Sprzedający zastrzega sobie prawo własności Produktu do momentu zapłaty Ceny, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
9. Przy dostawie Produktów przez firmę kurierską, Zamawiający proszony jest o sprawdzenie, w obecności kuriera, czy przesyłka nie posiada uszkodzenia wynikłego z transportu, czy jest nienaruszona, zgodna z Zamówieniem. Sprawdzenie przesyłki to bezpłatna usługa, gwarantująca najwyższą jakość usług. W razie stwierdzenia
uszkodzenia przesyłki, niekompletności lub niezgodności przesyłki z Zamówieniem, Zamawiający proszony jest o sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne zgłoszenie tego faktu do Sprzedającego - to ważne ponieważ zgłoszenie do przewoźnika jest podstawą reklamacji dokonywanej przez Sprzedającego.
10. Na każdy sprzedany Produkt wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura VAT, o ile Zamawiający wyraził życzenie na otrzymanie faktury i podał niezbędne w tym celu dane. Dokument sprzedaży stanowi pisemne potwierdzenie treści zawartej Umowy sprzedaży.
11. Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia Produktów bez wad, z wyłączeniem ewentualnych wad wskazanych w ofercie sprzedaży na poszczególnych Stronach Produktów w Sklepie Internetowym.
ROZDZIAŁ VII - PRAWO KONSUMENTA ORAZ KONSUMENTA-PRZEDSIĘBIORCY DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY:
1. Zgodnie z art. 27. Ustawy konsumenckiej, Sprzedający informuje o prawie Konsumenta oraz Konsumenta-Przedsiębiorcy do odstąpienia od Umowy sprzedaży. Sprzedający ustala, że termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę, weszła w posiadanie rzeczy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży należy poinformować Sprzedającego o decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład w postaci pisma
wysłanego listownie na adres: Milles Sp. z o.o. ul. mieszka 1 nr 30, 75-13 Koszalin lub pocztą elektroniczną wysyłając maila na adres: kontakt@profibud24.pl). Jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca skorzysta z formy wysyłki oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy sprzedaży pocztą elektroniczną, Sprzedający prześle Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
3. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy, aby wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy sprzedaży.
4. Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży: w przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedający zwraca Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem należności. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktów lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Zwracane Produkty należy odesłać lub przekazać na adres wskazany przez Sprzedającego niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia od odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Produkty należy odesłać niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
6. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny
niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7. Zgodnie z postanowieniami art. 38. Ustawy konsumenckiej, Zamawiającemu będącemu Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w odniesieniu do umów:
a. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży;
b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedający nie ma kontroli;
h. w której Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy
lub konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży przysługuje Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k. zawartej w drodze aukcji publicznej;
l. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie sprzedaży oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy przed upływem terminu do odstąpienia od
Umowy sprzedaży i po poinformowaniu go przez Sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży.
ROZDZIAŁ VIII - REKLAMACJE:
1. Sprzedający informuje, że nie ponosi względem Zamawiających nie będących Konsumentami oraz Konsumentami-Przedsiębiorcami odpowiedzialności za wady Produktu zgodnie z zasadami odpowiedzialności z tytułu rękojmi wskazanymi w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 576 Kodeksu cywilnego, bowiem odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 §1. Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedający ponosi względem Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców odpowiedzialność za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży na zasadach wskazanych w przepisach Ustawy konsumenckiej – Rozdział 5B, w szczególności art. 43a-43g Ustawy konsumenckiej. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, która to niezgodność zaistniała w dostarczenia Produktu i ujawniła się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
3. Produkty w Sklepie internetowym nie są objęte gwarancją Sprzedającego w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego. Jeśli na dany Produkt udzielana jest przez importera, dystrybutora lub producenta gwarancja, to wówczas informacja taka wraz z treścią gwarancji wskazana jest w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do Produktu.
4. W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, Zamawiający może złożyć reklamację bezpośrednio do Sprzedającego,
przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: kontakt@profibud24.pl lub pisemnie na adres: ul. Mieszka 1 nr 30, 75-132 Koszalin. W razie woli skorzystania z gwarancji Zamawiający może reklamację do gwaranta za pośrednictwem Sprzedającego, bądź też przesłać reklamację na adres producenta Produktu lub punktu serwisowego wskazanego w dokumencie gwarancyjnym.
5. Zamawiający składając reklamację Produktu proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu procesu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania, nr Zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie niezgodności Produktu z Umową sprzedaży i żądania reklamującego (naprawa lub wymiana, obniżenie Ceny lub odstąpienie od Umowy sprzedaży w razie istotnej niezgodności Produktu w Umową sprzedaży, lub innego żądania zgodnie z dokumentem gwarancji). Składając reklamację Zamawiający proszony jest także o załączenie kopii dowodu sprzedaży (np. paragonu lub faktury).
6. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedającego.
6. Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823). W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Koszalinie, ul. Andersa 34, 75-950 Koszalin, https://wiih.pomorzezachodnie.pl Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne
są na stronie internetowej urzędu oraz na stronie https://uokik.gov.pl-inspekcja-handlowa Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne. W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że uprawnienia opisane w niniejszym ustępie 7. nie przysługują Zamawiającemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.
ROZDZIAŁ IX - DANE OSOBOWE:
1. Użytkownik dokonując Zamówienia w Sklepie internetowym bez rejestracji Konta, i/lub rejestrując Konto, i/lub kontaktując się ze Sprzedającym (mailowo lub telefonicznie, za pośrednictwem formularza w zakładce KONTAKT), czy też korzystając z innych usług świadczonych przez Sprzedającego drogą elektroniczną, opisanych w Rozdziale III Regulaminu - przekazuje Sprzedającemu swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres, adres email, nr telefonu, ewentualnie nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, NIP, adres IP komputera, z którego korzysta Użytkownik podczas przeglądania podstron Sklepu internetowego).
2. W przypadku dokonania Zamówienia bez rejestracji Konta, i/lub korzystania z innych usług świadczonych przez Sprzedającego drogą elektroniczną, opisanych w Rozdziale III Regulaminu: przypomnienie Hasła do Konta, wyszukiwanie Produktu, dodanie do listy lubionych, zapytanie o Produkt, i/lub kontaktu ze Sprzedającym - podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wykonanie Umowy sprzedaży, i/lub podejmowanie czynności zmierzających do zawarcia Umowy sprzedaży, na podstawie żądania Użytkownika, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”). W przypadku rejestracji Konta - podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda Użytkownika, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. a) Rozporządzenia RODO.
3. Podanie danych osobowych w każdej z sytuacji wskazanych w pkt. 1. jest dobrowolne, lecz niezbędne dla potrzeb realizacji celu, dla którego dane zostały pozyskane. Dane osobowe udostępnione Sprzedającemu nie będą udostępniane podmiotom trzecim, innym niż wskazane w Regulaminie (np. firmom dostarczającym Produkty, magazynom zewnętrznym Sprzedającego wysyłającym zamówione Produkty, bankom, firmie księgowej, firmie zapewniającej obsługę techniczną serwera na którym znajduje się Sklep internetowy), w innym celu niż wskazane w Regulaminie, bez uzyskania uprzedniej odrębnej zgody Użytkownika. Dane Użytkownika nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
4. Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych, w tym praw Użytkownika znajduje się w POLITYCE PRYWATNOŚCI, która stanowi integralną część Regulaminu.
ROZDZIAŁ X - POZOSTAŁE POSTANOWIENIA:
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a w odniesieniu do Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców również Ustawy konsumenckiej.
2. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza, ani nie wyłącza uprawnień Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa.
3. Sprzedający jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, zmiana zasad funkcjonowania Sklepu internetowego). W przypadku wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu, Użytkownik zostanie powiadomiony z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian (odpowiednia informacja o zmianach w Regulaminie
zostanie umieszczona na stronie Sklepu internetowego, a Użytkownicy posiadający utworzone Konto otrzymają informację o zmianach w Regulaminie drogą mailową.) W razie braku akceptacji zmienionego Regulaminu, Użytkownik ma prawo do rezygnacji z korzystania ze Sklepu internetowego i wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług. Nie wyłącza to, ani nie ogranicza prawa Użytkownika do rezygnacji z korzystania ze Sklepu internetowego w każdym czasie.
4. Sprzedający informuje także, że wszelkie zdjęcia, teksty, rysunki, grafiki, znaki towarowe, elementy Sklepu internetowego, czy logotypy zamieszone w Sklepie internetowym podlegają ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 04.02.1994 r o prawie autorskich i prawach pokrewnych. Jakiekolwiek wykorzystanie, czy też udostępnienie treści pochodzących ze Sklepu internetowego, także we fragmentach, wymaga uzyskania uprzedniej zgody Sprzedającego.
5. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Sklepu internetowego.
6. Postanowienia Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
Koszalin, dnia 09.06.2025 roku
Załącznik nr 1 – wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od Umowy sprzedaży
________________________________________________________
Imię i nazwisko konsumenta/dane firmy Konsumenta-Przedsiębiorcy
_____________________________________________________
adres zamieszkania/adres siedziby Konsumenta-Przedsiębiorcy
_____________________
telefon kontaktowy
_____________________
_________________________________
nr zamówienia oraz nr paragonu/faktury
Milles Sp. z o.o. ul. Mieszka 1 nr 30, Koszalin 75-132
z dopiskiem „odstąpienie od umowy”
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Działając zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 31.05.2014 roku o prawach konsumenta, niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy sprzedaży następujących produktów _______________________________________________________________________________
Umowa sprzedaży została zawarta z Milles Sp. z o.o. w dniu _______________ roku, a odbiór przeze mnie produktów nastąpił w dniu ________________ roku.
Proszę o zwrot środków na następujący rachunek bankowy: __________________________________________________________
______________________
Data i podpis odstępującego od umowy sprzedaży (tylko jeśli dokument będzie wysłany do Sprzedającego w wersji papierowej)